text.skipToContent text.skipToNavigation

Načini gledanja, John BergerID EK000414190

Načini gledanja, John BergerID: EK000414190
Cijena
17,12 €

„Načini gledanja“ zbirka je sedam eseja o vizualnoj umjetnosti, od kojih su četiri tekstualna i tri isključivo slikovna. Knjiga se temelji na istoimenoj dokumentarnoj seriji BBC-a koju je uredio i ...  Saznaj više

Platite gotovinom pri preuzimanju, Internet bankarstvom, karticama jednokratno i na rate

Povrat robe moguć unutar 14 dana

„Načini gledanja“ zbirka je sedam eseja o vizualnoj umjetnosti, od kojih su četiri tekstualna i tri isključivo slikovna. Knjiga se temelji na istoimenoj dokumentarnoj seriji BBC-a koju je uredio i vodio John Berger. Prvi put je objavljena 1972. godine i već je tada postigla zapaženu recepciju stručne i opće javnosti. Ususret pedesetoj godišnjici objavljivanja ovog kultnog naslova, po prvi puta donosimo inačicu na hrvatskome jeziku. Cilj je knjige dekonstruirati tumačenje umjetnosti koje je zagovarao tada iznimno popularan televizijski serijal Civilizacija povjesničara Kennetha Clarka. Suprotstavljajući se takvom zanesenom diskursu o kanonskim djelima isključivo „velikih” umjetnika, Berger svoju naraciju temelji na čitanju umjetničkih djela kao kulturnih artefakata te time smiono intervenira u akademsko znanje o umjetnosti. Bilo da raspravlja o uljenoj slici, reklami za alkoholno piće ili muzejskoj prezentaciji umjetnosti, konzistentno upućuje na to kako umjetnost reflektira društveni i politički kontekst u kojemu je nastala. U prvome eseju autor razlaže odnos između gledanja i znanja (spoznaje) pokazujući kako naše predodžbe utječu na način na koji gledamo i vidimo određenu sliku. U drugome eseju bavi se objektifikacijom žene, koja se iz realnosti prelijevala na slikarsko platno. Treći je esej posvećen tradiciji uljenog slikarstva, o kojemu se raspravlja kroz prizmu odnosa moći u društvu. Konačno, posljednji se esej fokusira na vlasništvo u konzumerističkom društvu, s naglaskom na prisvajanje simbola i korištenje slikovnih prikaza – poglavito fotografije – u promidžbi, odnosno reklamnoj industriji. Karakteristično likovno-grafičko oblikovanje koje je knjiga zadržala i u hrvatskom izdanju odražava njegovo podrijetlo u televizijskom iskustvu, unutar kojega tekst i reprodukcije djeluju na promatrača istodobno, dinamikom u kojoj jedno drugo uvjetuju. Produkcija knjige u crno-bijeloj boji, u minimalističkom slogu i relativno skromna opsega i dimenzija predstavlja namjeran i radikalan odmak od ideje obimne, vizualno raskošne knjige (eng. coffee-table book) koja se nerijetko poistovjećuje s vizualnim umjetnostima. Bergerova knjiga i pristup imali su golem utjecaj u povijesti umjetnosti, ali i u području humanističkih znanosti u cjelini. Djelo je u posljednjih pedeset godina prevedeno na više od trideset svjetskih jezika te ima antologijsku vrijednost. Djelo je namijenjeno prvenstveno studentima povijesti umjetnosti (obvezna je literatura na diplomskom studiju) studentima likovnih umjetnosti i drugih bliskih studija (dizajna, arhitekture, filmologije i dramaturgije, antropologije, kulturnih studija, filozofije itd.); djelo mogu kao dodatnu literaturu koristiti i učenici gimnazija te umjetničkih škola, a pretpostavlja se i interes šire zainteresirane publike.
Nakladnik Školska knjiga d.d.
Ovaj proizvod do sada nitko nije ocijenio, budite prvi! Kupite proizvod i ostavite recenziju!