text.skipToContent text.skipToNavigation

Od 15.4. u Hrvatskoj više nije obavezna zimska oprema.
Njemački autoklub (ADAC) je objavio test ljetnih guma za 2022. godinu. Kada dani postaju duži, a rast temperature nagovješta dolazak ljeta: tada je vrijeme da razmišljate o ljetnim gumama. Ali koja je guma najbolja? Već gotovo 50 godina odgovor na ovo pitanje daje ADAC-ov test guma. Dobra ljetna guma mora pružiti prihvatljivo prianjanje na mokroj i suhoj cesti, ali istovremeno biti ekonomična, te pri kotrljanju proizvoditi što manje buke. Navedeni kriteriji su obuhvaćeni testom, te vam donosimo sažetak rezultata popularnog testa.

U ovogodišnjem testu ADAC je testirao 16 modela guma u klasi gradskih automobila (dimenzija guma 185/65 R15 H), te 18 modela za (SUV) kompaktnu klasu (dimenzija 215/60 R16 V). Odabir modela guma na testu odražava kupovne navike potrošača na njemačkom tržištu, te obuhvaća modele iz 3 tržišna segmenta: premium marke (60 posto), value ili srednji segment (30 posto) i budget odnosno niži cjenovni segment (10 posto). Test je rađen na Contidromu (Continentalova testna staza) u Jeversenu (Njemačka).

auto vozi i testira ljetne gume

Ljetne gume dimenzije 185/65 R15

Ljetne gume dimenzije 185/65 R15

Gume dimenzije 185/65R15 se ugrađuju na popularna gradska vozila kao što su Renault Clio, Volkswagen Polo, Opel Corsa, Audi A1 i dr. Ove godine, osim poznatih premium marki Goodyear, Bridgestone, Pirelli, Dunlop i Michelin, u top grupu je iznenađujuće ušla i singapurska niskobudžetna marka Giti s modelom GitiSynergy H2.

Od ukupno 16 testiranih modela, šest modela klasificirano je kao vrlo preporučljivo, a još deset kao preporučljivo. Ipak, važno je test pogledati i detaljnije, jer i među šest “vrlo preporučljivih” guma postoje značajne razlike u pojedinačnim ocjenama. Razlike postaju još očitije kada se pogledaju ocjene “preporučljivih” guma.

U top skupini od šest najbolje ocijenjenih modela guma, Goodyear EfficientGrip Performance 2 se posebno preporučuje za vozače koji prelaze veću kilometražu jer je u testu izdržljivosti prikazao najveći otpor habanju. Podaci o habanju se temelje na ispitivanju kolnog puta na osnovu kojeg se predviđa ukupna kilometraža. S druge strane, kod Bridgestone Turanza T005 i Pirelli Cinturato P1 Verde fokus je prvenstveno na dobrim performansama na suhom i mokrom, ali uz još uvijek dobra svojstva habanja. Dunlop Sport BlueResponse je ocijenjen kao dobar na mokroj i suhoj podlozi.

Ljetne gume dimenzije 215/60 R16

Ljetne gume dimenzije 215/60 R16

Što se tiče ljetnih guma za (SUV) kompakt vozila, test je rađen u dimenziji 215/60rR16 koja se nalazi na vozilima kao što su Škoda Karoq, Fiat 500X, Mazda CX-3 ili Opel Astra. Pet od 18 testiranih modela dobilo je ocjenu “vrlo preporučljiva”, dvanaest guma klasificirano je kao “preporučljiva” , a samo jedan model s ocjenom “djelomično preporučljiva”.

Pet modela guma testiranih u dimenziji 215/60 R16 su označene kao „vrlo preporučljive“,a to su Continental PremiumContact 6, Michelin Primacy 4, Bridgestone Turanza T005, Dunlop Sport Bluresponse i Toyo Proxes Comfort. Ovi modeli ne pokazuju nikakve slabosti ni u jednom od glavnih kriterija i uravnoteženim ocjenama su dospjeli na vrh ljestvice. Iz vrhunske skupine Bridgestone i Michelin su posebno uvjerljivi na suhim cestama, dok Continental bilježi najbolje ocjene na mokroj podlozi.

HAK test ljetnih guma 2022

HAK test ljetnih guma 185/65 R15 88HHAK test zimskih guma 215/60 R16 99V
 

Preporuke auto guma

185/65 R15

VRLO PREPORUČLJIVO

Goodyear EfficientGrip Performance 2

+ Vrlo preporučljiva na suhom, iznadprosječna na mokrom, niska potrošnja goriva, najbolja po trajnosti na testu

 

Bridgestone Turanza T005

+ Iznadprosječna na suhom, najbolja na mokrom na testu, niska potrošnja goriva

– Druga najbučnija guma na testu

Michelin Primacy 4

+ Iznadprosječna na suhom, iznadprosječna na mokrom

– Nešto viša potrošnja goriva

Pirelli Cinturato P1 Verde

+ Najbolja na suhom na testu, iznadprosječna na mokrom

 

Dunlop Sport BluResponse

+ Vrlo preporučljiva na suhom, iznadprosječna kod akvaplaninga, niska potrošnja goriva

– Nešto duži zaustavni put na mokrom

PREPORUČUJE SE

Laufenn G FIT EQ+

+ Rubno vrlo preporučljiva na suhom, vrlo preporučljiva kod kočenja na mokrom i kod akvaplaninga

– Nedostaci u držanju uz podlogu na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

Continental EcoContact 6

+ Najniža potrošnja goriva na testu, rubno vrlo preporučljiva na suhom, rubno vrlo preporučljiva kod kočenja i držanja pravca na mokrom, izvrsna po trajnosti

– Nedostaci kod akvaplaninga (smanjenje ukupne ocjene)

BFGoodrich Advantage

+ Vrlo preporučljiva kod akvaplaninga

– Nedostaci kod upravljivosti na suhom, nedostaci kod kočenja i držanja pravca na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

Falken Sincera SN110 Ecorun

+ Vrlo preporučljiva na suhom, druga najniža potrošnja goriva na testu

– Manji nedostaci u držanju uz podlogu na mokrom, nedostaci po trajnosti (smanjenje ukupne ocjene)

Vredestein Ultrac

+ Iznadprosječna na suhom, iznadprosječna na mokrom

– Najviša potrošnja goriva na testu, najlošija po trajnosti na testu (smanjenje ukupne ocjene)

Fulda EcoControl HP 2

+ Kratak zaustavni put na suhom, vrlo preporučljiva kod akvaplaninga, izvrsna po trajnosti

– Nedostaci kod upravljivosti na suhom, među najdužim zaustavnim putovima na mokrom na testu, nedostaci u držanju uz podlogu na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

215/60 R16

VRLO PREPORUČLJIVO

Continental PremiumContact 6

+ Iznadprosječna na suhom, najbolja na mokrom na testu, vrlo preporučljiva po trajnosti

– Manji nedostaci kod akvaplaninga

Michelin Primacy 4

+ Iznadprosječna na suhom, vrlo preporučljiva na mokrom, izvrsna po potrošnji goriva, izvrsna po trajnosti

– Manji nedostaci kod akvaplaninga

Bridgestone Turanza T005

+ Iznadprosječna na suhom, vrlo preporučljiva na mokrom, vrlo preporučljiva po trajnosti

– Manji nedostaci kod akvaplaninga

Dunlop Sport Bluresponse

+ Iznadprosječna na suhom, vrlo preporučljiva na mokrom, izvrsna kod poprečnog akvaplaninga, rubno vrlo preporučljiva po trajnosti

PREPORUČUJE SE

Nokian Tyres Wetproof

+ Iznadprosječna na suhom, najbolja na mokrom na testu, rubno vrlo preporučljiva po trajnosti

– Druga najviša potrošnja goriva na testu (smanjenje ukupne ocjene)

Hankook Vswentus Prime 3 K125

+ Iznadprosječno niska potrošnja goriva, izvrsna po trajnosti

– Manji nedostaci kod upravljivosti na suhom, manji nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

Kleber Dynaxer HP4

+ Vrlo preporučljiva na suhom, vrlo preporučljiva po trajnosti

– Manji nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

Sava Intensa HP 2

+ Vrlo preporučljiva na suhom, iznadprosječna kod križnog akvaplaninga, najbolja po trajnosti na testu

– Nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)

Lassa Competus

+ Rubno vrlo preporučljiva po trajnosti

– Nedostaci na suhom (smanjenje ukupne ocjene), manji nedostaci na mokrom, najviša potrošnja goriva na testu

Semperit Speed-Life 3

+ Niska potrošnja goriva, vrlo preporučljiva po trajnosti

– Nedostaci na suhom (smanjenje ukupne ocjene), nedostaci na mokrom

Test cjelogodišnjih guma

cjelogodišnje auto gume
Cjelogodišnje gume dugo su smatrane kompormisom i to ne osobito ugodnim kada, na primjer, padne snijeg. One su, s druge strane, omogućavale ekonomičiju vožnju jer ih niste morali mijenjati, odnosno nije bilo zamjene ljetnih za zimske gume i obrnuto.

Magazin Auto Bild Allrad testirao je deset cjelogodišnjih guma u dimenziji 215/65 R17, koje koriste SUV-ovi srednje veličine s nižom razinom opreme. Odmah ćemo napomenuti – tvrde u Auto Bild Allradu da većina guma doista mogu biti cjelogodišnje, odnosno da su ih proizvođači tako dobro razvili da su sada prava alternativa.

Hankook Kinergy 4S2 X posebno se preporučuje za oko 415 eura po setu. Pobjednik testa posebno je impresivan na snijegu. Na drugom i trećem mjestu su Michelin CrossClimate 2 (oko 580 eura) i SUV Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 (oko 515 eura), svaki s ocjenom dobro. Ako naiđete na kinesku gumu Imperial All Season Driver nju bi, po rezultatima testa, trebalo izbjegavati jer je zabilježila uvjerljivo najlošiji rezultat i ne preporučuje se.

Zimske gume još uvijek imaju prednost u pogledu prianjanja, skretanja, ponašanja upravljača i kočenja na snijegu. Međutim, mnoge testirane cjelogodišnje gume gotovo su jednake zimskima. Na suhim cestama ljetne su gume mjerilo što se tiče upravljanja, otpora kotrljanja i kočenja. No čak i tamo mnoge cjelogodišnje gume gotovo odgovaraju njegovim performansama. Na mokrim cestama neki su od testiranih modela čak i bolji od modela za usporedbu zimskih ili ljetnih guma.