text.skipToContent text.skipToNavigation
Laptopi vikend akcija

Od 15.4. u Hrvatskoj više nije obavezna zimska oprema.
Na najnovijem testu ljetnih guma našlo se 16 različitih modela u dimenziji 215/55 R17, koju koriste manja obiteljska SUV-vozila. Najviše i najniže ocjene nije bilo, no potencijalni kupci imaju razloga za zadovoljstvo.
Više saznaj ovdje: (HAK) i (ADAC

Ljetne gume dimenzija 205/55 R16

TEST LJETNIH GUMA

Europski partneri i Hrvatski autoklub u najnovijem izdanju testa ljetnih guma pod mikroskop su stavili 16 različitih proizvoda u dimenziji 215/55 R17, koju koriste manja obiteljska SUV-vozila. Ove pneumatike tako možemo naći na modelima kao što su Audi Q2, Fiat 500X, Ford Puma, Honda HR-V, Hyundai Kona, KIA Niro, MG ZS, Nissan Juke, Peugeot 508, Renault Scenic, SEAT Ateca, Škoda Karoq, Suzuki Vitara, Toyota Yaris Cross, VW T-Roc (testno vozilo)…

Trojac najboljih dolazi iz redova Continentala (2,0), Michelina (2,1) i Kumha (2,3). Dok je Continental s premijerno testiranim modelom PremiumContact 7 postavio jasne standarde na području sigurnosti zahvaljujući iznadprosječnim karakteristikama, isto se može reći i za Michelin Primacy 4+ na području zaštite okoliša. 
Svi su proizvodi testirani na području voznih i sigurnosnih karakteristika, udobnosti, ekonomičnosti, te je analizirana i ekološka komponenta njihove održivosti. Ukupni rezultati govore da najvišu i najnižu ocjenu nitko nije zavrijedio, no zato su tri gume vrlo preporučljive, čak 12 ih je preporučljivih i samo jedna je djelomično preporučljiva.

Trojac najboljih dolazi iz redova Continentala (2,0), Michelina (2,1) i Kumha (2,3). Dok je Continental s premijerno testiranim modelom PremiumContact 7 postavio jasne standarde na području sigurnosti zahvaljujući iznadprosječnim karakteristikama, isto se može reći i za Michelin Primacy 4+ na području zaštite okoliša. Treći udarni igrač u ovom trilingu – Kumho Ecsta HS52, otprilike je u razini Michelina na području sigurnosti, odnosno Continentala na području zaštite okoliša. Ovdje svakako treba naglasiti da je jedino Michelin dobio vrlo preporučljivu ocjenu u obje najvažnije kategorije te se s pravom smatra iznimno ujednačenom gumom. Continentalu i Kumhu to nije pošlo za rukom zato što su na području zaštite okoliša dobili samo preporučljivu ocjenu, jer su im proizvodi – relativno teški. Ipak, u jednoj kategoriji Continental je doslovno pomeo konkurenciju.
U kočenju na mokroj podlozi od 80 km/h do nule, prvi sljedeći se zaustavio tek 2,6 metara nakon Continentalove linije, te se u trenutku kad je Continental potpuno stao drugoplasirani Michelin kretao brzinom od čak 23 km/h. Najslabiji je bio Goodride, koji se zaustavio velikih 6,6 metara nakon Continentala, te se u trenutku kad je Continental stao kretao brzinom od nevjerojatnih 35 km/h. U zaključku priče o najboljima dodajmo da su sva tri proizvođača uspjela stvoriti pneumatike koji se diče iznadprosječnom predviđenom kilometražom i visokom izdržljivošću.

ljetne gume 205/55 R16
Ljetne gume dimenzija 205/55 R16

Četiri proizvođača ostala su bez ocjene vrlo preporučljivo zbog samo jedne desetinke u ukupno ostvarenom rezultatu (2,6), i to su: Debica, Dunlop, Bridgestone i Fulda. Međutim, koliko su bili blizu, toliko su bili i daleko, jer gotovo ni jedan od spomenutih pneumatika nije dobio ocjenu vrlo preporučljivo u dvije najvažnije kategorije (jedino se Bridgestone s prvi pua testiranim modelom Turanza 6 istaknuo na području zaštite okoliša). Hankook i Goodyear ostali su dvije desetinke kratki do skupine najboljih (2,7), a Falken tri (2,8). 
Na začelju ovoga poretka našao se Vredestein, i to ne zbog sigurnosne komponente (štoviše, bio je sasvim solidan i na suhom, i na mokrom), nego zbog ekologije i utjecaja na okoliš. Konkretno, model Ultrac je osjetno zaostao za konkurencijom u segmentu predviđene kilometraže, gdje je ostvario više od 40.000 km slabiji rezultat u odnosu na Kumho Ecsta HS52. Međutim, s obzirom na to da je dobar na području sigurnosti te da niti po jednoj drugoj kategoriji nije u podređenom položaju u usporedbi s konkurencijom, Vredestein Ultrac može biti zanimljiv izbor za vozače koji ne rade previše kilometara.

HAK test ljetnih guma 2024

HAK test ljetnih guma 205/55 R16
 

Preporuke auto guma

215/55 R17

VRLO PREPORUČLJIVO

Continental PremiumContact 7

+ ujednačena guma, najbolja na testu na suhom, najbolja na testu na mokrom, vrlo velika predviđena kilometraža, niska potrošnja goriva

 manji nedostaci kod akvaplaninga, relativno teška guma

Michelin Primacy 4+

+ ujednačena guma, sigurna na suhom, sigurna na mokrom, vrlo velika predviđena kilometraža, mala težina i mala potrošnja goriva

– manji nedostaci kod akvaplaninga

Dunlop Sport Maxx RT2

+ sigurna na suhom, rubno dobra predviđena kilometraža, rubno izdržljiva guma, rubno mala težina i mala potrošnja goriva

– manji nedostaci na mokrom

Bridgestone Turanza 6

+ dobra kod akvaplaninga, dobra predviđena kilometraža, vrlo izdržljiva guma, vrlo niska težina i niska potrošnja goriva

 mali nedostaci na suhom, manji nedostaci na mokrom

215/55 R17

PREPORUČUJE SE

Fulda SportControl 2

+ rubno sigurna na suhom, mala težina i mala potrošnja goriva

– manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom, manji nedostaci na mokrom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža

Hankook Ventus Prime4

+ rubno sigurna na suhom kod vožnje na limitu, dobra predviđena kilometraža, izdržljiva guma, mala težina i mala potrošnja goriva

– manji nedostaci u udobnosti vožnje na suhom, manji nedostaci na mokrom

Goodyear EfficientGrip Performance 2

+ ekološki učinkovita guma, rubno dobra na mokrom, vrlo velika predviđena kilometraža, mala težina i mala potrošnja goriva

– nedostaci na suhom

Nexen N’Fera Primus

+ dobra zaustavna dužina na suhom i mokrom, mala težina i mala potrošnja goriva

– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom, jedva zadovoljavajuća predviđena kilometraža

Test cjelogodišnjih guma

cjelogodišnje auto gume
Cjelogodišnje gume dugo su smatrane kompormisom i to ne osobito ugodnim kada, na primjer, padne snijeg. One su, s druge strane, omogućavale ekonomičiju vožnju jer ih niste morali mijenjati, odnosno nije bilo zamjene ljetnih za zimske gume i obrnuto.

Magazin Auto Bild Allrad testirao je deset cjelogodišnjih guma u dimenziji 215/65 R17, koje koriste SUV-ovi srednje veličine s nižom razinom opreme. Odmah ćemo napomenuti – tvrde u Auto Bild Allradu da većina guma doista mogu biti cjelogodišnje, odnosno da su ih proizvođači tako dobro razvili da su sada prava alternativa.

Hankook Kinergy 4S2 X posebno se preporučuje za oko 415 eura po setu. Pobjednik testa posebno je impresivan na snijegu. Na drugom i trećem mjestu su Michelin CrossClimate 2 (oko 580 eura) i SUV Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 (oko 515 eura), svaki s ocjenom dobro. Ako naiđete na kinesku gumu Imperial All Season Driver nju bi, po rezultatima testa, trebalo izbjegavati jer je zabilježila uvjerljivo najlošiji rezultat i ne preporučuje se.

Zimske gume još uvijek imaju prednost u pogledu prianjanja, skretanja, ponašanja upravljača i kočenja na snijegu. Međutim, mnoge testirane cjelogodišnje gume gotovo su jednake zimskima. Na suhim cestama ljetne su gume mjerilo što se tiče upravljanja, otpora kotrljanja i kočenja. No čak i tamo mnoge cjelogodišnje gume gotovo odgovaraju njegovim performansama. Na mokrim cestama neki su od testiranih modela čak i bolji od modela za usporedbu zimskih ili ljetnih guma.