text.skipToContent text.skipToNavigation
˄
Televizijski program, Damir MatkovićIDEK000284522

Cijena
279,00  kn
Dugogodišnji televizijski novinar Damir Matković prihvatio je izazov da na pristupačan način opiše kako televizija funkcionira s one druge, gledateljima nepoznate strane ekrana. Kako nastaje TV dne...

Platite gotovinom pri preuzimanju, Internet bankarstvom, karticama jednokratno i na rate

Povrat robe moguć unutar 14 dana

Dostavljamo već od 23.10.2020

Dugogodišnji televizijski novinar Damir Matković prihvatio je izazov da na pristupačan način opiše kako televizija funkcionira s one druge, gledateljima nepoznate strane ekrana. Kako nastaje TV dnevnik? Tko je i kada izmislio prekidanje televizijskog programa reklamnim blokovima? Zašto je nogomet postao dominantan sport na malom ekranu? Kako se mjeri gledanost programa? U Televizijskom programu autor znalački piše o procesu proizvodnje televizijskog programa, o najvećim svjetskim proizvođačima programa te sažeto iznosi povijest i razvoj temeljnih televizijskih žanrova. Obrađeni su, dakako, i razvoj i primjena novih tehnologija koje su bitno utjecale na svijet televizije. Knjiga je podijeljena u 10 poglavlja: Javna i komercijalna televizija, Program, Izvori prihoda televizijske kuće, Informativni program, Zabavni program, Proizvođači i dobavljači programa, Sportski program, Televizijsko reklamiranje, Raspored programa (shema) i Istraživanje gledanosti. Obuhvaćeni su dakle svi segmenti proizvodnje televizijskog programa te je posebno obrađen utjecaj američkih televizijskih autora na oblikovanje televizijskih žanrova i formata kakve danas poznajemo, od Davida Sarnoffa, osobe najzaslužnije za uvođenje televizije u SAD, Irne Phillips, začetnice soap opere, Eda Sullivana, predvodnika zabavnog talk magazina, do Teda Turnera, osnivača globalnog informativnog kanala CNN. Posebna je pozornost dana jedinome europskom žanrovskom doprinosu u cijeloj povijesti televizije – reality TV (Big Brother). U poglavlju Informativni program opisan je razvoj TV vijesti, operativni ustroj informativnog programa te utjecaj tehnološkog razvoja na novinarsko izvještavanje. U poglavlju Zabavni program posebna je pozornost posvećena nastanku i razvoju globalno popularnih žanrova soap opere (sapunice), telenovele i situacijske komedije (sitcom). Opsežno poglavlje posvećeno je najvećim svjetskim proizvođačima TV programa jer se o tome u nas gotovo i ne govori, a riječ je o industriji koja na globalnom planu godišnje zaradi više od 400 milijardi eura! Među 10 najvećih svjetskih medijskih kompanija sedam je američkih (podatak iz 2016.)! Hollywoodske filmske kompanije uvjerljivo vladaju i svjetskom proizvodnjom televizijskog programa. Rukopis je ponajprije zamišljen kao udžbenik namijenjen studentima novinarstva i tržišnih komunikacija, ali njime se kao priručnikom mogu služiti i oni koji žele proširiti svoje znanje o televizijskom mediju, a takvih je u Hrvatskoj zacijelo mnogo više nego budućih diplomiranih novinara. Jedna je od važnijih odlika ove knjige autorovo skladno povezivanje informacija iz najrazličitijih izvora, vješto spajanje stručnoga i publicističkoga, što je pridonijelo čitljivosti cijelog rukopisa. Televizijski je svijet u rukopisu prikazan u skladu s temeljnim načelom televizije koje je definirao utemeljitelj BBC-a, legendarni lord Reith: »Informirati, poučiti i zabaviti.« Zato bi mogao biti od velike koristi kako studentima i televizijskim profesionalcima tako i običnim znatiželjnicima koje zanima televizija s druge strane ekrana. Iako televizija u Hrvatskoj postoji od 1956. godine, o njoj je u nas objavljen relativno malen broj knjiga, a i te su mnogo češće memoarskog nego stručnog sadržaja. Televizijski program Damira Matkovića prva je knjiga koja opisuje proces proizvodnje i dobavljanja televizijskog programa – od ideje do gotovog proizvoda (emisije).
Broj stranica 580
Godina izdanja 2019 god.