Zakonski rok za korištenje zimske opreme u Hrvatskoj je 15.11.. Iznenadna promjena vremena može sa sobom donijeti snijeg i led, pa tako i potrebu za novim zimskim gumama. Zbog toga je neophodno imati informacije o kvaliteti guma, te vam donosimo rezultate najopsežnijeg testa.
Zimske gume trebaju dobro prianjati na snijegu, ledu i na mokroj cesti, a istodobno pridonositi što manjoj potrošnji goriva.
Na najnovijem testu zimskih guma Europski autoklubovi, ADAC i HAK su uoči dolaska hladnijeg vremena rigoroznim testovima našlo se čak 31 model u sve popularnijoj dimenziji 225/40 R18. Proizvodi su se mogli promatrati i kroz tri cjenovne kategorije, a na kraju su se najboljima očekivano pokazali oni skuplji i poznatiji. Također, gume srednje cijene pokazale su se uglavnom dobrima, a one najjeftinije uglavnom su zaslužile loše ocjene
Ukupni rezultati su zabrinjavajući, pogotovo kad se pogleda ona važnija kategorija – sigurnost vožnje (držanje uz podlogu, vožnja na limitu, zaustavni put, akvaplaning…), gdje se više od trećine proizvoda (11/31 ili 35%) pokazalo lošim! Osim što se ne preporučuju, još je važnije naglasiti da oni predstavljaju i ozbiljan sigurnosni rizik. Očekivano, svih 11 modela pripadaju klasi ‘budget’ proizvoda. Obraz skupine najjeftinijih pneumatika donekle su spasila dva modela koja se preporučuju (Momo W-20 North Pole i Matador MP93 Nordicca), dok se posljednji među njima Point S Winter S samo djelomično preporučuje.

Zimske gume dimenzije 225/40 R18

Iz ‘budget’ klase selimo se u ‘ekonomsku’, gdje se osam modela zimskih guma na području sigurnosti vožnje pokazalo preporučljivima, a tri tek djelomično preporučljivima (Firestone Winterhawk 4, Maxxis Premitra Snow WP6 i Apollo Aspire XP Winter).
Zanimljivo, u ‘premium’ klasi samo su četiri proizvođača opravdala očekivanja, dok su Hankook Winter i*cept evo3 W330 i Continental WinterContact TS 870 P ostali za nijansu ispod ciljane razine.
Međutim, dodamo li kategoriji sigurnosti u vožnji i kategoriju utjecaja na okolinu (predviđena kilometraža, abrazivnost, potrošnja goriva, težina…), čime će ovaj test biti zaokružen, dobit ćemo ipak povoljniju generalnu sliku. Ona pokazuje da su najpoznatiji brendovi ujedno i najkvalitetniji, jer se na vrhu tablice izdvojilo svih šest ‘premium’ modela: Goodyear UltraGrip Performance 3 (2.0), Michelin Pilot Alpin 5 (2.1), Bridgestone Blizzak 6 (2.2), Dunlop Winter Sport 5 (2.4), Hankook Winter i*cept evo3 W330 (2.4) i Continental WinterContact TS 870 P (2.5). To je ujedno i jedinih šest proizvoda koji se smatraju vrlo preporučljivima.
Zimske gume dimenzije 225/40 R18

Među deset preporučljivih nalazi se osam ‘ekonomskih’ (Kleber Krisalp HP3, Nokian Tyres WR Snowproof P, Ceat WinterDrive, Uniroyal WinterExpert, Fulda Kristall Control HP 2, Semperit Speed-Grip 5, GT Radial WinterPro 2 Sport i Giti GitiWinter W2) te dva ‘budget’ modela (Momo W-20 North Pole i Matador MP93 Nordicca), dok se među četiri djelomično preporučljiva nalaze tri preostala ‘ekonomska’ modela (Firestone Winterhawk 4, Maxxis Premitra Snow WP6 i Apollo Aspire XP Winter) te jedan ‘budget’ (Point S Winter S).
Na začelju ove rekordno dugačke liste nalazi se 11 preostalih ‘budget’ proizvoda manje poznatih imena koji se ne preporučuju (Radar Dimax Winter, Nankang Winter Activa 4, Landsail Winter Lander, Petlas Snowmaster 2 Sport, Imperial Snowdragon UHP, Tomket Snowroad Pro 3, Star Performer Stratos UHP, Goodride SW608, Evergreen EW66, CST Medallion Winter WCP1 i Syron Everest 2).
Na začelju ove rekordno dugačke liste nalazi se 11 preostalih ‘budget’ proizvoda manje poznatih imena koji se ne preporučuju (Radar Dimax Winter, Nankang Winter Activa 4, Landsail Winter Lander, Petlas Snowmaster 2 Sport, Imperial Snowdragon UHP, Tomket Snowroad Pro 3, Star Performer Stratos UHP, Goodride SW608, Evergreen EW66, CST Medallion Winter WCP1 i Syron Everest 2).
HAK test zimskih guma 2025


Preporuke auto guma
225/40 R18
Michelin Pilot Alpin 5
vrlo preporučljivo
+
ujednačena guma, sigurno i precizno držanje na suhom, sigurno i precizno držanje na mokrom, sigurno i precizno držanje u zimskim uvjetima, vrlo visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
–
pomalo ispodprosječna kod poprečnog akvaplaninga, pomalo iznadprosječno teška, vidljivi ostaci proizvodnje na gumi
Goodyear UltraGrip Performance 3
vrlo preporučljivo
+
ujednačena guma, sigurno i precizno držanje na suhom, sigurno i precizno držanje na mokrom, sigurno i precizno držanje u zimskim uvjetima, vrlo visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva, mala težina
–
manji nedostaci u vožnji na limitu na suhom
Bridgestone Blizzak 6
vrlo preporučljivo
+
sigurno i precizno držanje na suhom, sigurno i precizno držanje na mokrom, dobro držanje u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva
–
manji nedostaci kod poprečnog akvaplaninga, manji nedostaci u držanju na snijegu
Dunlop Winter Sport 5
vrlo preporučljivo
+
vrlo sigurno držanje na suhom, vrlo sigurno i vrlo precizno držanje na mokrom, vrlo sigurno i vrlo precizno držanje u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva
–
manji nedostaci u preciznosti na suhom, manji nedostaci kod akvaplaninga, bučna guma
Hankook Winter i*cept evo3 W330
vrlo preporučljivo
+
sigurno i precizno držanje na suhom, sigurno držanje na mokrom, vrlo visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva
–
manji nedostaci kod poprečnog akvaplaninga, manji nedostaci u zimskim uvjetima, bučna guma
225/40 R18
Continental WinterContact TS 870 P
vrlo preporučljivo
+
sigurno i precizno držanje na suhom, sigurno i precizno držanje na mokrom, rubno dobro držanje na snijegu, visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva
–
nedostaci kod poprečnog akvaplaninga, nedostaci na ledu
Kleber Krisalp HP3
preporučljivo
+
sigurno i precizno držanje na suhom, sigurno i precizno držanje u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
–
manji nedostaci na mokrom, pomalo iznadprosječno teška, vidljivi ostaci proizvodnje na gumi
Nokian Tyres WR Snowproof P
preporučljivo
+
kratak zaustavni put na suhom i mokrom, rubno dobra predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
–
manji nedostaci u držanju na suhom, slabo držanje na mokrom, nedostaci u zimskim uvjetima, povećana težina
Momo W-20 North Pole
preporučuje se
+
sigurno držanje na mokrom, dobra predviđena kilometraža, niska abrazivnost
–
manji nedostaci na suhom, manji nedostaci kod akvaplaninga, manji nedostaci u zimskim uvjetima, povećana težina, povećana potrošnja goriva
Ceat WinterDrive
preporučuje se
+
sigurno i precizno držanje u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, niska abrazivnost, niska potrošnja goriva
–
slaba na suhom, slabo držanje na mokrom, nešto teža guma
Matador MP93 Nordicca
preporučuje se
+
niska abrazivnost, mala težina, niska potrošnja goriva
–
nedostaci u držanju na suhom, slabo držanje na mokrom, manji nedostaci u držanju u zimskim uvjetima
Test cjelogodišnjih guma
Cjelogodišnje gume dugo su smatrane kompormisom i to ne osobito ugodnim kada, na primjer, padne snijeg. One su, s druge strane, omogućavale ekonomičiju vožnju jer ih niste morali mijenjati, odnosno nije bilo zamjene ljetnih za zimske gume i obrnuto.
Magazin Auto Bild Allrad testirao je deset cjelogodišnjih guma u dimenziji 215/65 R17, koje koriste SUV-ovi srednje veličine s nižom razinom opreme. Odmah ćemo napomenuti – tvrde u Auto Bild Allradu da većina guma doista mogu biti cjelogodišnje, odnosno da su ih proizvođači tako dobro razvili da su sada prava alternativa.
Hankook Kinergy 4S2 X posebno se preporučuje za oko 415 eura po setu. Pobjednik testa posebno je impresivan na snijegu. Na drugom i trećem mjestu su Michelin CrossClimate 2 (oko 580 eura) i SUV Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 (oko 515 eura), svaki s ocjenom dobro. Ako naiđete na kinesku gumu Imperial All Season Driver nju bi, po rezultatima testa, trebalo izbjegavati jer je zabilježila uvjerljivo najlošiji rezultat i ne preporučuje se.
Zimske gume još uvijek imaju prednost u pogledu prianjanja, skretanja, ponašanja upravljača i kočenja na snijegu. Međutim, mnoge testirane cjelogodišnje gume gotovo su jednake zimskima. Na suhim cestama ljetne su gume mjerilo što se tiče upravljanja, otpora kotrljanja i kočenja. No čak i tamo mnoge cjelogodišnje gume gotovo odgovaraju njegovim performansama. Na mokrim cestama neki su od testiranih modela čak i bolji od modela za usporedbu zimskih ili ljetnih guma.