text.skipToContent text.skipToNavigation

Povrati

Povrat proizvoda (raskid ugovora)

Kupnju na web stranici, uz sve njene prednosti, karakterizira i nemogućnost pregleda proizvoda uživo, tako da potrošači pregled mogu obaviti tek nakon što im naručeni proizvod bude dostavljen. Iz tog razloga, ako naručeni proizvod potrošaču ne odgovara, moguće je napraviti njegov povrat. Povrat proizvoda realizira se u nekoliko jednostavnih koraka, a više informacija o cijelom procesu i pravima koja potrošači imaju možete saznati niže u tekstu.

Svaka kupnja na stranici ekupi.hr predstavlja sklapanje ugovora na daljinu u smislu Zakona o zaštiti potrošača (NN 19/22). Potrošač, u smislu spomenutog zakona, je svaka fizička osoba koja sklapa pravni posao ili djeluje na tržištu izvan svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti. U slučajevima sklapanja ugovora na daljinu Zakon o zaštiti potrošača daje pravo potrošaču da jednostrano raskine ugovor u roku od 14 dana. (čl. 79. Zakona o zaštiti potrošača NN 19/22). Cijeli tekst zakona možete pogledati ovdje

Isključenje prava na povrat proizvoda (raskid ugovora)

Napominjemo da je pravo na povrat proizvoda unutar 14 dana sukladno čl. 86. Zakona o zaštiti potrošača (NN 19/22) isključeno u više slučajeva od kojih izdvajamo situacije u kojima je:

  • predmet ugovora roba koja je izrađena po specifikaciji potrošača ili koja je jasno prilagođena potrošaču
  • predmet ugovora lako pokvarljiva roba ili roba kojoj brzo istječe rok uporabe
  • predmet ugovora zapečaćena roba koja zbog zdravstvenih ili higijenskih razloga nije pogodna za vraćanje, ako je bila otpečaćena nakon dostave (npr. proizvodi/aparati za osobnu njegu )
  • predmet ugovora isporuka zapečaćenih audiosnimaka ili videosnimaka odnosno računalnih programa, koji su otpečaćeni nakon isporuke (npr. videoigre, glazbeni CD-i…)
  • predmet ugovora isporuka digitalnog sadržaja za koji potrošač preuzima obvezu platiti cijenu, koji nije isporučen na materijalnom nosaču podataka, ako je ispunjenje ugovora započelo uz izričit prethodni pristanak potrošača te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će time izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora, a trgovac mu je dostavio potvrdu sklopljenog ugovora kao i potvrdu prethodne suglasnosti

Rok za povrat proizvoda (raskid ugovora)

Rok za povrat proizvoda unutar 14 dana počinje teći od dana kada je potrošaču ili trećoj osobi određenoj od strane potrošača, a koja nije prijevoznik, roba koja čini predmet ugovora predana u posjed. Prilikom korištenja prava na raskid niste dužni navesti razlog zbog kojeg želite vratiti robu koju ste kupili. Svakako, informacija o razlogu povrata proizvoda, ukoliko je želite navesti, dobrodošla je jer nam ista pomaže u jednostavnijoj obradi zahtjeva za povrat robe i prikupljanju informacija o artiklima.

Obavijest o raskidu ugovora

Za korištenje prava na povrat proizvoda u roku od 14 dana trebate nam u spomenutom roku javiti da ste se odlučili na povrat kupljene robe. Obrazac za jednostrani raskid ugovora možete preuzeti ovdje , a isti šaljemo svim kupcima u mailu, zajedno s računom za kupljenu robu, po obradi narudžbe na našem skladištu. Za najavu povrata robe možete koristiti spomenuti obrazac, ali isto tako je dovoljno i da nam se javite putem maila u kojem nedvosmisleno izražavate vašu namjeru da vratite kupljenu robu.
Za registrirane kupce imamo dodatno i web formu koju se može koristiti za najavu povrata kupljenih proizvoda. Korištenjem navedene forme registrirani korisnici mogu pratiti tijek obrade njihovog zahtjeva za povratom proizvoda unutar svoga profila na našoj stranici.
Prilikom slanja izjave o raskidu ugovora savjetujemo da navedete želite li da vam izvršimo povrat uplaćenih sredstava ili biste umjesto vraćenog proizvoda htjeli neki drugi proizvod iz naše ponude u zamjenu. U slučaju da ne zaprimimo navedenu informaciju smatrat ćemo da želite da vam se izvrši povrat uplaćenih sredstava i sukladno tome ćemo i obrađivati Vaš zahtjev.

Vraćanje proizvoda trgovcu

Nakon što ste najavili povrat kupljene robe, robu nam trebate vratiti, najkasnije u roku od 14 dana od kada ste nam izjavili da želite raskinuti ugovor. U slučaju korištenja prava na jednostrani raskid ugovora potrošač snosi troškove povrata robe. Za vraćanje kupljenih proizvoda možete koristiti dostavnu službu po vašem izboru ili robu možete vratiti osobno. Povrat robe vršite na adresu našeg centralnog skladišta: eKupi d.o.o. , Dugoselska cesta 5, 10370 Rugvica. U slučaju da želite osobno vratiti kupljene proizvode, za manje pakete možete koristiti i bilo koju od naših eKupi&poKupi lokacija.

Napominjemo da paketi koji budu poslani na centralno skladište za čije preuzimanje bude potrebno platiti otkupninu neće biti preuzeti.

Pregled i rukovanje s robom u vezi prava na jednostrani raskid ugovora

Sukladno zakonu, potrošač je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom, osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe. (čl. 84. st.6. Zakona o zaštiti potrošača NN 19/22). Savjetujemo da prilikom utvrđivanja prirode, obilježja i funkcionalnosti pažljivo postupate s proizvodima kako biste izbjegli umanjenje vrijednosti. Spomenuto umanjenje vrijednosti može nastupiti uslijed potrebe popravka koji bi bili potrebni za vraćanje proizvoda u izvorno stanje, troškova čišćenja ili zamjene dijelova na vraćenom proizvodu te ostalih troškova povezanih s vraćanjem proizvoda u pogodno stanje za ponovnu prodaju, uključujući opravdani gubitak prihoda za eKupi prilikom raspolaganja vraćenim proizvodima kao korištenim.

Radi lakšeg razumijevanja koje bi radnje s proizvodom uzrokovale umanjenje vrijednosti proizvoda, savjetujemo da postupanje s proizvodom usporedite s radnjama koje smijete napraviti prilikom kupnje u klasičnoj, fizičkoj trgovini. Kako biste izbjegli umanjenja vrijednosti proizvoda te što jednostavnije iskoristili vaše pravo na jednostrani raskid ugovora savjetujemo da:

  • Prilikom odabira proizvoda pažljivo proučite opis i specifikaciju proizvoda na stranici proizvoda. Ako niste sigurni u značenje informacija u specifikaciji ili opisu, niste sigurni odgovara li proizvod za neku specifičnu svrhu za koju ga trebate, slobodno nas kontaktirajte kako bismo razjasnili bilo kakvu nejasnoću.
  • Prilikom zaprimanja paketa pregledajte stanje ambalaže paketa i, u slučaju da primijetite oštećenje, zatražite dostavljača (ili djelatnika Pick Up centra ako osobno preuzimate paket) da paket vrati u eKupi. Nemojte zaprimati pakete/proizvode na kojima primijetite oštećenje.
  • Pažljivo skinete i sačuvate originalnu ambalažu proizvoda uz što manje oštećivanja.
  • Knjige, školske udžbenike, radne bilježnice, školski pribor i ostale školske materijale, te ostalu literaturu ne presavijate, ne podcrtavate, ne pišete i ne ostavljate druge tragove korištenja.
  • Ne skidate zaštitne folije s proizvoda osim ako je navedeno nužno da bi se isprobala funkcionalnost proizvoda.
  • U pisače nemojte umetati ni koristiti patrone ili tonere dok niste sigurni o prikladnosti artikla za svoje potrebe. Provjerite funkcionalnost uključivanjem proizvoda, provjerom radi li upravljačka ploča i sl.
  • Ne koristite alate u svrhu za koju su namijenjeni (ne režete, ne brusite, ne polirate, ne bušite…).
  • Ne koristite kućanske aparate u svrhu za koju su namijenjeni (ne miksate hranu mikserom, ne usisavate prašinu/prljavštinu, ne pečete hranu u pećnici…) nego ih pregledajte, uključite u struju, upalite i na taj način provjerite funkcionalnost.
  • Uređaje koji za svoj rad koriste digitalni sadržaj prije povrata odspojite s bilo koje cloud usluge.
  • Provjerite funkcionalnost proizvoda na način da na proizvodu ne ostavljate tragove korištenja.
  • Izbjegavate ogrebotine i ostala estetska i mehanička oštećenja proizvoda (npr. nemojte isprobavati bicikle, romobile, skateboard-e na otvorenom).
  • Prilikom slanja proizvoda dostavnom službom proizvod zapakirate u originalnu ambalažu kako bi se izbjegla oštećenja na proizvodu. Ako se radi o specifičnoj ambalaži (npr. stiropor i folija), potrebno je učvrstiti dijelove ambalaže radi zaštite proizvoda. Dostavne službe na svojim stranicama obično imaju upute za adekvatno pakiranje paketa, pa ovisno o odabiru dostavne službe možete i s njima dodatno provjeriti adekvatnost pakiranja.
  • Za pojedine skupine proizvoda rukovanje proizvodom nepovratno mijenja stanje proizvoda. To su primarno proizvodi koji prije korištenja zahtijevaju montažu, sastavljanje ili ugradnju (klima uređaji, ugradbeni kućanski aparati, rasvjetni elementi, namještaj…). Savjetujemo da takve proizvode ne montirate, ne sastavljate niti ugrađujete dok niste sigurni o prikladnosti artikla za svoje potrebe.
  • Pojedini proizvodi koji spadaju u kategoriju bijele tehnike, a za svoj rad koriste vodu (npr. perilice) mogu u sebi imati malu količinu vode koja je preostala u uređaju nakon testiranja u procesu proizvodnje te koja uobičajeno iscuri za vrijeme skladištenja. Stoga eKupi obavještava kupce da proizvode tog tipa ostave do trenutka montaže na podlozi koja ne upija vodu.

O opsegu odgovornosti potrošača za umanjenu vrijednost robe odlučivat ćemo u svakom pojedinom slučaju, uzimajući u obzir sve relevantne okolnosti. Procjena stupnja eventualnog umanjenja vrijednosti proizvoda nije moguća prije zaprimanja proizvoda na skladište i pregleda.

Po zaprimanju na eKupi skladište

Po zaprimanju proizvoda na naše skladište, proizvod će biti pregledan kako bi se utvrdilo stanje vraćenog proizvoda. U slučaju da je proizvod vraćen bez umanjenja vrijednosti proizvoda, u daljnjem rješavanju zahtjeva za povrat robe bez odgađanja ćemo izvršiti povrat uplaćenih novčanih sredstava ili poslati odabrani zamjenski proizvod.

U slučaju da se odlučite za povrat sredstava prilikom korištenja prava na raskid ugovora unutar 14 dana, novčana sredstva koja ste uplatili za vraćeni proizvod ćemo vratiti na način na koji je izvršeno plaćanje i to isključivo nakon primitka vraćene robe. U slučaju plaćanja gotovinom pri preuzimanju, povrat sredstava vršimo na IBAN.

Zakon obvezuje trgovca da bez odgađanja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kad je zaprimio obavijest o odluci potrošača da raskida ugovor, vrati potrošaču sve što je ovaj platio na temelju ugovora.

Kod odustajanja od ugovora gdje je korišten bonus, kod za popust ili promotivni kod, njihova vrijednost se smatra popustom te se korisniku ne vraća. Vraća se samo uplaćeni iznos.

Pregled proizvoda na eKupi skladištu i obrada zahtjeva za raskidom ugovora rješavaju se redoslijedom kako su zaprimljeni, bez odgađanja. U redovnom tijeku procesa svi zaprimljeni proizvodi i pripadni zahtjevi za raskid ugovora uobičajeno se rješavaju (povratom sredstava/zamjenom proizvoda) unutar 2 radna dana od zaprimanja proizvoda na centralno skladište, a svi kupci se redovito obavještavaju o promjenama u obradi zahtjeva, putem maila.

Prigovori

Ukoliko ste preuzeli naručenu robu u neoštećenom pakiranju te naknadno utvrdili oštećenja, nedostatke ili neispravnosti koji nisu nastali uslijed vašeg rukovanja, savjetujemo da nam bez odgađanja prijavite nepravilnost kako bismo čim prije mogli riješiti Vaš prigovor. Detaljne upute za podnošenje i rješavanje prigovora možete pogledati ovdje.
 

 

Kupci koji kupuju uz R1 račun nisu pokriveni odredbama Zakona o zaštiti potrošača. Na kupnje uz R1 račun primjenjuju se odredbe Zakona o obaveznim odnosima.